saltele memory drimus ok

6 sfaturi si trucuri care te ajuta sa dormi mai rapid

Sigur ti s-a intamplat asta si tie: te asezi in pat, obosit fiind, iar timpul trece si tu tot nu mai adormi. Nu poti sa intelegi ce se intampla, mai ales atunci cand stii ca esti obosit, ca ai avut o zi lunga si grea. Din fericire, exista cateva lucruri pe care le poti face ca sa poti sa adormi mai usor.

1. Linisteste-te inainte sa te bagi in pat

Cand viata noastra este atat de haotica toata ziua, poate fi greu sa ne oprim dintr-o data mintea, sa inchidem ochii si sa avem pretentia sa adormim in 5 minute. Viata aglomerata ne face sa captam constant informatii care ne pot macina gandurile, iar acest lucru ne poate impiedica sa adormim usor.

Cel mai bun lucru pe care il putem face, un sfat pe care il primim chiar si de la specialisti, este sa ne luam timp pentru a ne linisti. In medie, avem nevoie cam de 60 de minute pentru a ne domoli inainte sa ne culcam. Astfel, in acest timp poti sa citesti ceva, sa porti o discutie cu copil tau sau cu partnerul de viata, sa meditezi sau sa faci alte activitati care sa te linisteasca.

2. Pune sosete in picioare

Nu rade! Este adevarat – acest lucru te poate ajuta sa adormi mai usor; asta pentru ca organismul tinde sa aiba o temperatura mai mare spre centru si mai scazuta spre extremitati. Daca te incalti cu o pereche de sosete, picioarele vor fi mai calde, iar caldura din corp nu se va mai concentra doar pe centru, lucru care o sa te ajute sa adormi mai usor.

3. Fa un dus sau o baie calda

Chiar daca ai facut asta si dimineata si alaltaieri seara, o baie calda sau un dus cu aburi calzi te ajuta sa te relaxezi si sa-ti gasesti linistea. Cand iesi dintr-o baie fierbinte, temperatura corpului scade rapid, ceea ce poate declansa imediat senzatia de somn, pe masura ce ritmul cardiac, sistemul digestiv si alte procese metabolice incep sa incetineasca. Toate acestea ajuta creierul sa incetineasca.

4. Incearca acest truc de respiratie

In loc sa te rotesti de pe o parte pe alta atunci cand nu poti adormi, incearca acest exercitiu de respiratie. Monitorizeaza si schimba modul in care respiri, pentru a modifica ritmul cardiac. Astfel, acesta o sa incetineasca, iar tu vei putea adormi mai rapid. Incearca de exemplu sa tragi aer in piept timp de 4 secunde, sa-ti mentii respiratia timp de 7 secunde, iar apoi sa expiri timp de 8 secunde.

5. Da-te jos din pat

Serios. Daca ai incercat sa dormi si nu ai reusit, urmatorul lucru de facut este sa te dai jos din pat. Daca ramai in pat o sa te simti iritat, frustrat si tensionat, iar asta o sa te impiedice si mai mult ca sa adormi usor. In schimb, daca te dai jos din pat, mergi in alta camera, iti gasesti ceva de facut (citeste, organizeaza niste haine in dulap, pune vasele la loc, pregateste o caserola de mancare pentru dimineata etc) pentru cateva minute si te intorci apoi la somn, vei vedea ca va fi mai usor sa adormi.

Facand acest lucru, vei stimula creierul astfel incat sa asocieze patul doar cu obiceiurile pozitive, nu si cu incapacitatea de a adormi usor, rapid. 

6. Asigura-te ca ai o saltea buna si confortabila

Daca e veche, nu sta pe ganduri: schimb-o cat mai rapid. Nimic nu se compara cu luxul de a avea un pat confortabil, cu o saltea foarte buna, care sa-ti ofere sprijinul de care ai nevoie pentru coloana, cu perne moi si lenjerie comoda. Toate acestea te vor ajuta cu siguranta sa adormi mai usor si sa incetezi cu perpelitul de pe o parte pe alta.

Urmeaza acesti pasi simpli, tine cont de sfaturile de mai sus si vei constata ca va fi mult mai usor sa adormi seara la culcare. Iar daca simti ca ai nevoie de o saltea noua, te asteptam pe Drimus, magazinul online de saltele ieftine, saltele ortopedice, superortopedice, orice dimensiune, diverse umpluturi, saltele cu arcuri, cu latex sau cu memorie, single sau double, pentru cupluri, saltele pentru copiii si toppere saltea.