Somnul si sforaitul - ce trebuie sa cunosti

Somnul si sforaitul – ce trebuie sa cunosti?

Chiar daca pare un proces sau o activitate comuna si tipica, sforaitul poate fi cauzat si de anumite afectiuni de la nivelul organismului. Intr-adevar, peste 50% din oameni sforaie datorita formei muschilor si felului in care dorm, insa, exista si persoane care de fapt se confrunta cu diferite boli ce duc la un sforait puternic, deranjant si iritant pentru cei din jur. Pentru aceia ce sforaie din cauza pozitiei, recomandata este o saltea de pat 160X200, extrem de confortabila si mare, incat permite muschilor si coloanei vertebrale sa fie cat mai libere. Nu exista puncte de presiune care reusesc sa tensioneze muschii. Ei bine, ce se intampla in cazul celor ce sforaie din cauza unor boli? Sa descoperim simptomele, cauzele si cum putem evita situatiile de acest tip.

saltea dubla

Care sunt cei mai intalniti factori ce provoaca o persoana sa sforaie?

In ciuda faptului ca toti sustin ca doar barbatii sunt cei care sforaie, afla ca nu este asa. Si femeile, chiar si copii au tendinta de a sforai in somn. Intr-adevar, de vina sunt anumiti factori pe care ii vom enumera in cele ce urmeaza. Si tu esti o persoana care sforaie in timpul noptii? Sa vedem daca te regasesti printre cele ce ti le vom spune.

saltea de calitate

Factori de risc ce provoaca sforaitul

  • Sarcina unei femei indiferent de trimestru
  • Obezitatea inaintata
  • Afectiuni cronice la nivelul nasului, tubului respirator
  • Deviatia de sept sau polipi in cazul copiilor (cazuri mai numeroase)
  • Alcoolul
  • Fizionomia fetei (falci mici)
  • Consumul de medicamente sedative

Stiai ca…?

Multi oameni confunda sforaitul cu apneea de somn. Cea din urma este o afectiune la nivelul sistemului respirator care cauzeaza anumite dificultati in procesul de expiratie si inspiratie, o consecinta sau efect fiind sforaitul, insuficienta de oxigen (tuse, respiratie grea). Insa, daca sforai nu inseamna ca ai apnee, dar poti sforai daca suferi de aceasta afectiune.

Trei tipuri de sforait

1.   A sforai rar: acesta nu are nevoie de interventia doctorului. Este doar deranjant, probabil, pentru colegul de camera la momentul respectiv.

2.   A sforai des: cand spunem DES ne referim la cel mult trei nopti pe saptamana. De cele mai multe ori nu este consecinta unei boli sau afectiuni, ci doar un sforait normal cauzat de pozitia muschilor etc. Tine cont si de faptul ca poti sforai si daca esti foarte obosit/a.

3.   Sforaitul foarte dens noapte de noapte: ei bine, este cazul sa te alarmezi putin. Mergi la medic si explica-i situatia, pentru ca un sforait abundent poate fi cauza apneei si ii poate distruge ritmul circadian.

Cand anume ar trebui sa vizitezi doctorul? Atunci cand urmatoarele simptome te reprezinta: 

  • Sforai des, noapte de noapte
  • Ai inceput sa te ingrasi, tinzi catre obezitate
  • Ai un sforait puternic, galagios, deranjant
  • Ramai fara aer brusc, tusesti des in timpul noptii
  • Nu te poti concentra in timpul zilei
  • Dureri de cap la inceputul zilei
  • Presiunea sangelui este ridicata
  • Mergi des la baie in timpul noptii 

Ce poti face pentru a nu mai sforai? Incepe cu o saltea de pat 160X200!

Cand simti ca sforaitul tau se agraveaza, poti sa apelezi la cateva schimbari in viata ta. Nu trebuie sa te adaptezi lor daca nu sforai des. Nu uita ca este perfect normal sa se intample. Insa, daca te regasesti in cele prezentate mai sus, atunci da, este momentul sa iei niste masuri. Care sunt acestea?

–          Incepe cu o saltea buna ce sa iti ofere confort si stabilitate pentru muschi si coloana!

–          Mentine-ti greutatea optima a corpului, nu tinde catre obezitate!

–          Limiteaza cantitatile de alcool din viata ta!

–          Gaseste o pozitie buna pentru somn, incat muschii sa nu simta tensiune sau presiune in diferite locuri, in special atunci cand dormi pe spate!

–          Dormi pe o perna mai mare si inalta!

–          Daca ai afectiuni la nivelul nasului, incearca sa le indepartezi (raceli, deviatie de sept, polipi, alergii etc)!

Concluzie

Este acum totul mai clar pentru tine? In care dintre situatii te regasesti? Indiferent de felul in care sforai, sfaturile prezentate mai sus sunt foarte bune pentru oricine. Prin intermediul lor poti preveni sforaitul, fara sa ajungi la o situatie ce se poate agrava in timp. Si nu uita, poti incepe cu o saltea de pat 160X200, singura ce iti garanteaza confort deplin in timpul orelor de somn.