care este postura corecta la birou

Tot ce trebuie sa stii despre postura corecta si incorecta a corpului

Ti s-a spus vreodata „Stai drept” sau „Vezi ca stai cocosat”? Pe masura ce timpul trece si inaintam, pe masura ce lucram tot mai mult la birou fara sa acordam atentie adoptarii unei posturi corecte, pare ca multi din noi putem deveni usor tinta acestor remarci.

De aceea, in acest articol ne-am propus sa discutam cat mai transparent si detaliat despre postura. De ce este atat de important sa ai o postura corecta? Pentru ca aceasta iti poate imbunatati foarte mult sanatatea si bunastarea, prestanta si modul in care te vad ceilalti.

Ce inseamna „postura”?

postura-corecta

Postura se refera la modul in care stam in picioare, asezati sau intinsi. Exista doua tipuri de postura: una dinamica si una statica. Pozitia dinamica este modul in care corpul se pozitioneaza in timpul miscarii, cum ar fi mersul. In schimb, postura statica este modul in care corpul se pozitioneaza atunci cand sta nemiscat – de exemplu, atunci cand dormim sau stam pe scaun.

De ce este importanta postura?

Pozitia corecta ajuta corpul sa se echilibreze armonios prin centrarea greutatii asupra picioarelor si mentinerea oaselor intr-o aliniere corecta. Apoi, pozitia corecta minimizeaza cantitatea de efort asupra muschilor, articulatiilor si ligamentelor, inclusiv a coloanei vertebrale care poate provoca durere si alte afectiuni. Muschii se misca mai eficient si reduc oboseala atunci cand pozitia este una corecta. Atunci cand stai pe scaun, pozitia corecta te ajuta sa poti prelua mai usor sarcinile din rutina zilnica.

Ce inseamna o postura buna?

postura in pat

Sa ai o postura buna inseamna sa poti mentine curbele naturale ale coloanei vertebrale, sa eviti stresul si presiunea asupra articulatiilor care pot intinde muschii si care astfel pot provoca durere.

Un spate sanatos are 3 curbe naturale:

– curba cervicala – o curba spre interior in zona gatului

– curba toracica – o curba spre exterior, in partea superioara a spatelui

– curba lombara – o curba spre interior in partea inferioara a spatelui

Cum iti poti evalua postura?

O modalitate rapida si usoara de a-ti verifica postura este sa faci urmatoarele lucruri:

– Sa stai drept langa un perete

Priveste inainte, lasa umerii relaxati si partea din spate a carpului pe perete.

– Aseaza calcaiele la aproximativ 15 cm de perete

Tine fesele si umerii langa perete.

– Ar trebui sa ai mai putin de 5 cm intre gat, partea mica a spatelui si perete

In mod ideal, ar trebui sa fii echilibrat cu o linie dreapta de la ureche, la umar si la sold. Daca decalajul este mare, atunci postura nu este una corespunzatoare, iar coloana este curbata.

Ce inseamna o postura necorespunzatoare?

O disfunctie posturala inseamna de obicei ca pozitia corpului nu urmeaza curbele naturale ale coloanei vertebrale. Poti avea capul si umerii inainte, ceea ce duce la aparitia unei cocoase excesive.

Apoi, coloana vertebrala se poate curba in forma de S, atunci cand capul si umerii raman in fata, dar partea inferioara a spatelui este inclinata inapoi, formand o burta si punand presiune excesiva pe coloana vertebrala.

Care sunt cauzele posturii necorespunzatoare?

Exista cateva elemente care pot duce la adoptarea unei posturi necorespunzatoare:

– Excesul de greutate

– Incaltamintea care nu ofera un sprijin adecvat

– Stresul si depresia

– Scaunele prea inalte sau prea joase

– Saltelele neadecvate

– Muschii slabi

– Incordarea musculara

– Genetica

– Lipsa activitatii fizice

– Reglarea incorecta a scaunului de birou

– Folosirea unui scaun fix in locul unui scaun de birou

Care sunt indiciile unei posturi gresite?

Postura necorespunzatoare se poate inrautati in timp si poate deveni un real obstacol in viata de zi cu zi. O postura incorecta poate sa

– sa forteze coloane vertebrala – ceea ce duce la aparitia durerilor de gat si spate

– sa comprime pieptul – ceea ce duce la durere in piept

– sa creasca presiunea asupra plamanilor si muschilor respiratori – ceea ce duce la dificultati de respiratie

– sa comprime aerul din piept – ceea ce duce la hipotensiune posturala, lesin, oboseala

– sa comprime stomacul – ceea ce duce la dureri de stomac si afectiuni digestive.

Iata cateva simptome ale posturii necorespunzatoare:

– circulatia ingreunata

– durere

– oboseala

– ingrasarea

– probleme cu miscarea si flexibilitatea.

Cum poti sa-ti imbunatatesti postura?

Imbunatatirea posturii ajuta la alinierea curbelor naturale ale corpului si ne fac sa ne simtim mai bine. Iata cateva sfaturi pentru a corecta o postura incorecta.

– Mentine o greutate sanatoasa – pentru a reduce greutatea si presiunea asupra corpului

– Fa miscare fizica – ca parte a unui stil de viata sanatos, pentru intarirea muschilor si pentru sanatatea articulatiilor

– Exercitiul – fa exercitii pentru a-ti imbunatati postura.

Cum poti corecta postura atunci cand stai pe scaun?

– Asigura-te ca picioarele sunt asezate ferm pe podea.

– Tine mijlocul cat mai aproape de spatar, pentru a fi cat mai bine sustinut

– Asigura-te ca picioarele si soldurile sunt bine sprijinite

– Tine capul drept, nu aplecat sau prea ridicat

– Tine umerii drepti si relaxati

– Sprijina coatele confortabil de cotierele scaunul de birou

– NU tine spatele complet drept

– NU sta pe marginea scaunului de birou cu picioarele sub tine

– NU iti incrucisa picioarele de la genunchi in jos pentru ca acest lucru ingreuneaza circulatia sangelui

– NU tine capul prea sus sau prea jos ca sa-ti suprasoliciti muschii

– Nu tine umerii in tensiune

– Nu lasa bratele sa atarne, fara suport adecvat.

Cum sa corectezi postura atunci cand stai in picioare?

– Tine umerii inapoi, aliniati cu soldurile

– Foloseste muschii stomacului pentru a tine corpul drept

– Indoaie usor genunchii pentru a detensiona presiunea asupra soldurilor

– Foloseste incaltaminte adecvata, de calitate, care ti se potriveste confortabil

– NU scoate pieptul in fata si nu incovoia spatele

– NU sta in aceeasi pozitie pentru mult timp

– NU intinde prea mult genunchii pentru ca vei pune prea multa presiune pe ei

– NU purta pantofi cu toc cand stai mult in picioare.

Cum sa-ti imbunatatesti postura atunci cand mergi?

– Atinge mai intai pamantul cu calcaiul si apoi aseaza toata talpa

– Priveste in fata – la cativa cm in fata ta

– NU te uita la picioare

– NU incovoia spatele

– NU apleca umerii

Cum sa-ti imbunatatesti postura atunci cand dormi?

– Foloseste o saltea cu o buna fermitate care iti ofera un bun suport

– Foloseste perne pentru a minimiza curbele coloanei vertebrale

– Dormi pe spate, cu gatul, capul si coloana aliniate

– Incearca 5 minute de stretching inainte sa mergi la culcare, pentru detensionarea muschilor

– Fa exercitii de relaxare si respiratie profunda timp de 2 – 5 minute inainte de a merge la somn

– NU alege o saltea prea moale

– NU dormi cu multe perne sub cap sau fara perna

– NU dormi pe burta pentru ca astfel se pune presiune pe gat si mijlloc

– NU te uita la tv sau la telefon inainte sa mergi la culcare.

Speram ca toate aceste informatii ti-au fost de ajutor pentru a exersa, a corecta sau a mentine o postura corecta la birou, cand dormi sau cand mergi.